Porady dla otwierających SPA lub gabinet kosmetyczny

Prowadzenie SPA nie jest łatwym zajęciem. Nie tylko z powodu dużej konkurencji, ale również konieczności nieustannego edukowania się, a także wysokich inwestycjach, które należy poczynić w reklamę i wyposażenie swojego salonu. Aby SPA zaczęło przynosić zyski, należy w całości poświęcić się temu biznesowi, oddając się mu z pełnym zaangażowaniem. Oto kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję z tej branży i zająć pierwsze miejsce.

Biznesplan – to podstawa

biznes plan spa i salonu kosmetycznego
Jeśli nigdy nie był właścicielem przedsiębiorstwa, upewnij się że posiadasz solidny biznesplan. Szkic biznes planu znajdziesz łatwo w internecie. Posłuży ci on do wykonania pełnej analizy swojego biznesu, uwzględniającej wszystkie możliwe scenariusze. Od tych najlepszych, do najgorszych. Biznesplan powinien zawierać takie informacje jak wyniki badania rynku docelowego. Ta czynność pozwala uzyskać pełne zrozumienie potrzeb i pragnień twoich przyszłych klientów. Następnie zdecyduj, w czym masz zamiar się specjalizować. Postaraj się zrozumieć wszystkie wady i zalety wybranej specjalizacji. Na przykład, musisz zdecydować czy chcesz prowadzić tylko SPA dla kobiet, czy również obsługiwać mężczyzn.

Poznaj również dobrze swoja konkurencję. Dowiedz się kim są jej właściciele i co oferują ich salony SPA. Dobrze abyś zapisała się do newsletterów tych firm, aby regularnie śledzić wszelkie zmiany, nowości i promocje pojawiające się w ofertach. Poczynania konkurencji zawsze należy śledzić – mogą one być inspiracją do wprowadzenia nowych zmian w swoim biznesie.

Określ sposób reklamy

Marketing to dziś konieczność dla każdej z nowo powstałych firm. Zaplanuj w jaki sposób poinformujesz potencjalnych klientów o swojej nowej firmie. Czy zrobisz to drogą mailową, czy może rozwiesisz plakaty w mieście? Dobrym sposobem jest wykupienie czasu antenowego w lokalnej rozgłośni, ulotki, a także reklama w lokalnych serwisach internetowych. Niezbędna dla twojego salonu spa będzie również strona www. Stanowiła ona będzie wizytówkę, która każdego dnia może być odwiedzana przez dziesiątki klientek.

Znajdź odpowiednią lokalizację

lokalizacja dobra

Jednym z ważniejszych kroków do odniesienia sukcesie jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla swojej firmy. Ma to kluczowe znaczenie. W dalszym ciągu można spotkać naprawdę wyjątkowe salony SPA, które niestety są położone w okropnych miejscach, do których nikt nie chce zaglądać. Miejsce, które wybierzesz na lokalizację swojej firmy robi naprawdę ogromną różnicę dla jej późniejszego funkcjonowania. Początkowe wysokie koszta, które mogą się wiązać z dobrym miejsce, w przyszłości mogą być zrekompensowane bardzo dużymi zyskami. Trzeba zrozumieć, że klient, który nie będzie się czuł komfortowo w miejscu Twojego SPA, nie zechce do niego więcej wrócić. Nawet jeśli będziesz go kusił promocjami i nowymi zabiegami. Jednym z lepszych miejsc na stworzenie salonu SPA są działki przy głównej drodze. SPA powinno być również dobrze oznakowane, tak aby było widoczne z drogi. Korzystnymi lokalizacjami dla SPA są obiekty hotelowe, często odwiedzane przez zamożnych turystów, nie rzadko również zagranicznych. Alternatywnie można wybrać również na siedzibę dla swojego SPA centrum handlowe, gdzie również nie można narzekać na dużą liczbę potencjalnych klientów. Trzeba się jednak liczyć z tym, że ceny wynajmu pomieszczeń będą tu wyższe, niż w innych miejscach.


Zadbaj o dobrą atmosferę

Atmosfera panująca w salonie to kolejny ważny czynnik, na który dużą uwagę zwracają klienci. Ważny jest nie tylko wystrój salonu, ale również umiejętności interpersonalne pracowników. Oczywiście, umiejętnie dobrany wystrój nie jest kluczowym elementem działalności twojej firmy, ale z pewnością trzeba zwrócić dużą uwagę na takie rzeczy.

  • Miękkie oświetlenie – tworzone przez delikatne lampy, świece, a także zasłony w oknach

  • Muzyka – delikatnie sącząca się w tle relaksująca muzyka korzystnie wpływa na samopoczucie wszystkich gości. Pozwala im się odprężyć, wypocząć i zapomnieć o codziennych problemach. Należy również unikać wszelkich hałasów, które mogą zniszczyć starannie budowaną atmosferę spokoju. Jednym z takich hałasów może być głośne tykanie zegara.

  • Zapach – upewnij się że twoje SPA ładnie pachnie. Niestety, ale zdarzało mi się bywać w luksusowych na pierwszy rzut oka SPA, w których można było wyczuć silną woń przepoconych i brudnych ręczników. Pamiętaj że ładnych zapach w SPA jest tworzony nie tylko przez kadzidła, ale przede wszystkim zachowanie wysokiej czystości i higieny.

kosmetyczne aromaterapy

Zatrudniaj profesjonalistów

W największym stopniu to zatrudniony przez ciebie personel będzie decydował o atrakcyjności SPA w oczach klientów. Nie powinieneś skąpić na znalezienie najlepszych kosmetyczek i terapeutów. Ludzie to największa wartość każdego przedsięwzięcia, szczególnie tak wymagającego jak SPA. Bez względu na to, jaki usługi będziesz oferować i jakie produkty będziesz stosować, czy to będą kosmetyki naturalne, dermokosmetyki, etc, będą oni musieli być kompetentni i obeznani ze wszystkim, co będzie w Twoim salonie. Nie można myśleć o stworzeniu znanego i renomowanego SPA, jeśli nie będziesz gotowy na to, aby płacić swoim pracownikom dobrych stawek. Musisz również dbać o nich wysyłając na regularne szkolenia. Pozwoli ci to utrzymać dobrze wykwalifikowanych i zmotywowanych specjalistów, którzy będą cenili swoją pracę, a twój biznes. W celu nieustannego podnoszenia jakości, zachęcaj klientki do wypełniania ankiet satysfakcji z otrzymanych usług.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s